אני מצרף סרטון שראינו בשיעור האחרון אותו הכינו ילדים ומדובר בו על חיבור וחיסור בשברים - מכנה משותף. שימו לב למיוחד בסרטון זה. הסרטון מתחיל בהסברים ולאחר כמה שניות מופיעה תמונה.
כתובת אתר המורים למתמטיקה הוא:
http://mathcenter-k6.haifa.ac.il/index.htm
אני מבקש לתת משוב לשעור שלי לפי הקריטריונים הבאים:1. בהירות - האם חומר הלמידה הועבר בצורה בהירה - פרט
2. ארגון השיעור
3. ענין - האם השיעור היה מעניין?
4. יחס לסטודנטים
5. לימוד פעיל, האם הסטודנטים פעילים בשיעור? איך? כמה? מספיק?
6. רלוונטיות - האם השיעור רלוונטי לעולם הסטודנט במה?
אני מבקש להתייחס לנקודות אלה במשוב
איציק
11 תגובות:
שלום לכולם.
בשיער האחרון למדנו על חיבור וחיסור שברים, היה מאוד מעניין לראות עד כמה אפשר להפשיט את החומר וללמד ביעילות יותר , המרצה נתן כמה כלים שאפשר לשלב בשיעור שברים כמו עבודות שלי ילדים, אסיפת חפצים, וסרטון דוגמה של ילדים, היה גם מעניין לראות שישנם כמה חלופות לפיתרון שאלות בנושא שברים, ההסבר היה מאוד ענייני והפעילות אשר התקיימה בשיעור הייתה אמצעי להפשטת החומר והבנתו.
אין ספק באמצעים כאלה אפשר ליצור תועלת והבנה, ואפשר להשתמש בכלים אלה על מנת לשתף מספר רב של תלמידים בכיתה ולערב אותם במה שמתרחש בשיעור.
ערב טוב לכולנו,
אתייחס במשוב שלי לקריטריונים: 1. אני מתקשה להגיב על הקריטריון הזה כיוון שאין חומר למידה מובנה. אני לומדת ממהלך השיעור עצמו, מהשימוש במגוון אמצעי הוראה, מהחוויתיות, מהדוגמאות ומהחומר התיאורטי. 2. השיעור אכן היה מאורגן. 3. אותי אישית- בוודאי. אני מתחברת לתכנים וחושבת שיש השתדלות להביא מגוון פעילויות, תחומים ונושאים אשר יוכלו לעניין את רוב הלומדים. 4. הסטודנטים מקבלים במה וחשיבות. איציק משתדל להתחיל מדוגמאות או בקשות שאנו מתעניינים בהם ובכך הופך את השיעור לרלוונטי ביותר. 5. הסטודנטים היו פעילים ביותר השיעור (המשימה בחוץ). בכלל, יש עידוד להבעת דעה ועניין בה.
רציתי לומר שהמצגת משעשעת ומקסימה. אהבתי את הרעיון שהתלמידים מלמדים כמו שהם לומדים ולא כמו שהמורים מלמדים.שיהיה סוף שבוע נעים, איה.
שלום לאיציק ולשאר הקבוצה,
תחילה אני רוצה לציין ששיעור זה היה מגוון , חידש לי מאוד ופתח לי נתיבים חדשים בחשיבה מאחר ונחשפתי לדרך חדשה להמחשה, שהיא אמנם פשוטה אך לא חשבתי עליה .. (לחפש קבוצו...)
אוקיי, אז המשוב שלי לשיעור:
1. לדעתי, למרות שאין חומר למידה מובנה כפפי שאייה ציינה, הנושא הועבר בבירור. העניין היה איך להפשיט את נושא השברים, והובהר לי מהשיעור שצריך להמחיש זאת ע"י חפצים בכיתה ובחצר.
2.ארגון- השיעור לדעתי היה מאורגן בכך שתחילה היה דיון בנושא אח"כ השתתפות פעילה- דיון ולבסוף צפייה בסרטונים לאחר שאנו הפעלנו את המחשבה.
3. עניין- העניין שלי בשיעור עלה לאחר שהייתה השתתפות פעילה מצדי. במיוחד כאשר יצאנו לחצר לחשוב על קבוצות שניתן לייצגן בשברים. זה מאוד עניין אותי ואח"כ השתתפתי בשיעור ובדיון...
4. יחס- לדעתי איציק מתייחס לכל סטודנט ולכל תשובה. מנסיון , איציק מנסה לפתח כל תשובה ורעיון שסטודנט מעלה.
5. לימוד פעיל- כאמור השיעור היה בנוי בצורה כזו ש99 אחוז מהסטודנטים היו פעילים, וכפי שציינתי, לאחר שהתנסתי בשיעור , במחצית השנייה הלמידה שלי הייתה פעילה יותר.
6.רלוונטיות- התכנים שנבחרו- הסרטונים רלוונטים לשיעור הספציפי הזה, כי מטרתו לשנות את החשיבה לגבי המתמטיקה,להיפתח לרעיונות חדשים ולראות אפשרויות שונות להצגת תרגילים, ובזה עוסקים הסרטונים.
ו... לילה טוב!!
שבוע טוב!
מקווה שעל כולם עבר סופ"ש רגוע..
1. החומר הנלמד היה בהיר ומובן, היו דוגמאות, ולמידה פעילה.
2.מבחינת ארגון השיעור אני חושבת שהוא היה מאורגן, לא שמתי לב לדברים שלא היו מסודרים בשיעוכ. סה"כ אני חושבת שהשיעור היה בנוי בצורה מאורגנת.
3. אני חייבת להודות שכשאיציק אמר שנלמד על שברים, חשבתי לעצמי מה כבר יהיה מעניין בזה..אבל איציק הצליח להביא את הדברים מכיוון אחר והשיעור היה מענייו.
4. יש יחס לסטודנטים ולכל שאלה שאנו מעלים.
5.הסטודנטים היו פעילים בשיעור, אולי לא בחלק הראשון התיאורטי יותר אבל בחלק השני כשיצאנו החוצה ואחכ ראינו את הסרטים, אני חושבת שהיינו די פעילים.
6. השיעור רלוונטי לנו כי אולי זה יהיה חומר שבו נתקל במהלך השנים.. חשוב שנדע איך לגשת אליו וללמד אותו.
שיהיה שבוע טוב לכולם!
אלירז
היי חברה, אני מגיבה לשיעור האחרון שהיה לנו: רציתי רק לומר שכמו שראינו במצגת, גם אני הופכת את החומר הלימודי לשירים ובכך זוכרת טוב יותר את הנלמד. לימדו אותי את השיטה הזו ברוסיה ואני עד היום משתמשת בה והיא מאוד מסייעת לי. זה מראה עד כמה יש מגוון אסטרטגיות למידה שונות וכל אחד מוזמן לבחור את מה שרק מתאים לו.. :) שיהיה יום טוב ומוצלח, נדיה.
שמי ענת ששון בקבוצה א' שעה 16:00 וסוף סוף הצלחתי להגיע לשלב הזה. אני רוצה לומה שאני נהינתי מהשיעורים. כמעט תמיד השיעור מפתיע במשהו חדש. אתה משקיע ואני מרוצה. כמעט סיימתי לכתוב את מערך השיעור. אני חושבת שכל התרגילים שכתבנו היו הכנה לכתיבת מערך השיעור. התייחסותך לסטודנטים טובה מאוד. אתה משקיע המון. חבל שאתה לא מעביר עוד קורס. תחשוב על זה.
ענת ששון.
שלום לכולם,
השיעור האחרון היה בנושא שברים עשרוניים. ממש במקרה, (זה לא קורה לי הרבה)אני זוכרת טוב את הנושא הזה מבית הספר ואת מכיוון שלימדה אותו מורה מעול שהחליפה את המורה בזמן חופשת הלידה שלה. היא לימדה אותה בצורה טובה וחוויתית ואת השיעורים האלה לא שכחתי. היא הפכה את החומר להרבה יותר פשוט עבורי. אני מניחה שזו גם הסיבה שבגללה לא ממש השתתפתי בשיעור זה. אני חושבת שתוכן השיעור היה רלוונטיכמו השיעורים הקודמים, במקרה זה אני לא צריכה לעשות חזרה מרובה על החומר אך בשיעורים הקודמים אני לא יכולה להרשות לעצמי להסתפק בתרגול בכיתה ועליי לתרגל זאת שוב והמון לפני שאני אקח על עצמי את האחריות ללמד מישהו אחר חשבון. אני חושבת שאיציק מתייחס לכל דבר שנאמר, הוא פתוח לקבל מחשבות ודעות שונות ובנוסף מאוד מאפשר (כפי שלמדנו אצל רונית קשמון בשיעור האחרון).השיעורים מאורגנים, אמצעי ההמחשה ברורים וקשורים לחיי היום יום מה שהופך את החומר לרלוונטי יותר. ינםש תכנים שאני מתחברת אליהם יותר ויש שפחות, אך לגבי חשיבותם אין ספק שהיא רבה. השיעורים כוללים השתתפות פעילה ולי זה תורם ועוזר גם להבנה וגם לריכוז.
וכפי שכבר ציינתי בתגובות קודמות: "בסוף אניעוד אוהב חשבון"
שבת שלום
סיון
שלום לכולם :
דגש חזק על אמצעי המחשה שהועלו בשיעור האחרון בנושא חיבור וחיסור שברים, הפיכת שברים פשוטים לשברים עשרוניים ומכנה משותף, היה מאוד ריאלי במיוחד הסרטונים והמצגת, מתאים לכיתה היטרוגנית מתחשב בשונות אצל תלמידים.
שבוע טוב לכולם!
השיעור האחרון היה מעניין ולמדתי ממנו רבות.
הפתיחה של השיעור היה מעניינת,יצרה סקרנות כלפיי השיעור ורצון ללמידה.
החומר שהועבר בשיעור היה מאוד ברור, ולאיציק הייתה סבלנות רבה כלפינו, הוא הסביר שוב ושוב, הדגים בצורות שונות ווידא שהבנו את העיקרון ולא את הטכניקה.
הסרטונים בשיעור תמיד יוצרים עניין, והם די מגניבים. (אפילו חשבתי לעשות משהו כזה בכיתת ההתנסות רק בנושא אחר).
שבוע אחרון לסמסטר!
שיהיה שבוע מצוין והרבה הצלחה בתקופת המבחנים:)
אלירז.
שלום לכולם ,
בשיעור האחרון התרשמתי ממספר דברים:
1. איציק - התחלת את השיעור בכך שהתייחסת לחג ט"ו בשבט(אני חייבת לציין שאף מרצה לא עשה זאת)
2. עד כמה חשובה התייחסותו של המורה לתשובות התלמידים , הרעיון לאפשר , להקשיב לדעתו של האחר והעיקר להיות עם ראש פתוח בעיקר במתמטיקה.
3. לדעתי הסרטונים בהחלט היו רלוונטים לשיעור, שוב אותה מסקנה - תחום המתמטיקה דורש ראש פתוח , ראינו איך כל אחד חשב בצורה שונה.
4. אני מרגישה פעילה בשיעורים אלו:גם כצופה וגם כמביעה דעה לגבי המתרחש .
ערב טוב לכולם,
הסתיים סימסטר א'!!!!!!!!!
פשוט לא להאמין איך שהזמן עובר מהר.
אני רוצה לומר שהקורס גרם לי לאהוב ולהתחבר יותר למקצוע החשבון. למדנו מגוון דרכים להוראת החשבון ואני מאוד מקווה ליישם חלק נכבד מהם!
מקווה שגם בסימסטר הבא נרכוש כלים נוספים ודרכי הוראה נוספות ללימוד החשבון.
הוסף רשומת תגובה