היי! קודם כל, אני רוצה לברך את כולנו על החזרה לשיגרה. מקווה שנסיים את השנה הזו על הצד הטוב ביותר. בקשר לשיעור, אני רוצה לומר שלדעתי היה במקום לשאול אותנו לגבי התחושות שלנו על עבודת הסיום ומה הרגשנו שלמדנו/ הפקנו/ נשכרנו ממנה. הדיון העלה תהיות וקשיים של מספר בנות מעבודת השדה ובאמת הועלתה נקודה למחשבה- איך אנחנו מעודדים את הלומדים למוטיבציה ומעוררים בהם רצון ללמוד ולחקור?. איציק הראה את הרעיון שלו ואני חושבת שהציג דרך יישום מקסימה לחיבור של התלמידים ללמידה שלהם. השאלה כיצד זה משתלב עם לומדים מתבגרים שכל דבר שקשור לבית הספר מעורר בהם טיפה אנטגוניזם.. אני חושבת אולי שהייתי מנסה להתחבר לקו המחשבה שלהם ולראות מה מעניין אותם, לא איזה איבר הכי מעניין אותם בגוף האדם, אלא באמת מה מושך אותם ללמוד עליו. מהדברים שהם מעלים הייתי מוצאת נקודות אקדמיות ומנסה להמשיך משם. אבל שוב, זה באמת בגדר תיאוריה כי אני לא מכירה את הלומדים הבוגרים מהכיוון הדידקטי. שיהיה לכולנו שבוע מוצלח! איה..
שלום חברים, ראשית ארצה גם אני לברך על החזרה ללימודים ולשגרה והמון בהצלחה...עוד קצת... אני חושבת שבהחלט הדיון סביב העבודה וההתייחסות שלנו לתהליך עשייתה היה חשוב, וכמוהו גם החזרה על הנקודות החשובות שיש להתמקד בהן במערך שאיפשרו לכל אחד לחשוב אם אכן במערך השיעור שחיבר הייתה התייחסות לנק' מהותיות אלו. נהנתי והופתעתי לראות את התוצרים הנפלאים של ילדי כיתות ו' ששיקפו את אופן חשיבתם ויצירתיותם.כשניסיתי לחשוב על תוצרים כאלה בכיתת ההתנסות שלי אכן עלו במוחי מיד הקשיים והסיבות לכך שזה לא ממש בר-ביצוע. אני מרגישה שקצת נסחפתי אפשר לומר והוצאתי את התסכול שלי בשיעור ואת חוסר האונים שאני מרגישה במסגרת הוראת השורשים שאני מלמדת. אך באמת כמו שאמרה גם רעות התלמידים בכיתה חסרי מוטיבציה וזה לא ממש מעניין אותם...למרות שניסיתי מגוון דרכים אני מאמינה כי יש עוד דרכים רבות שלא ניסיתי ולכן אקח את עצתך איציק ואשאל 2 תלמידים מה הם היו רוצים ללמוד או לחקור בשיעורים אלו. אני ממש מסכימה עם איה שהדבר קשה יותר כשמדובר בלומדים בוגרים שתחומי הלימוד גם ככה לא ממש מעניינים אותם ויחד עם הקושי שלהם=חוסר חשק, או איך שאיה הגדירה את זה אנטגוניזם ברמה מסויימת.אני מסכימה שיש למצוא את הדברים שמעניינים את התלמידים ולהתחבר לקו המחשבה שלהם אך מה לעשות שאת כל אחד מעניין משהו אחר ולא תמיד אפשר למצוא את הנקודות שמעניינות את כולם באותה מידה. אמשיך לחשוב על דרכים שיסייעו לי לעניין יותר את התלמידים ומאחלת לכולם המשך שבוע טוב!שרית
2 תגובות:
היי! קודם כל, אני רוצה לברך את כולנו על החזרה לשיגרה. מקווה שנסיים את השנה הזו על הצד הטוב ביותר. בקשר לשיעור, אני רוצה לומר שלדעתי היה במקום לשאול אותנו לגבי התחושות שלנו על עבודת הסיום ומה הרגשנו שלמדנו/ הפקנו/ נשכרנו ממנה. הדיון העלה תהיות וקשיים של מספר בנות מעבודת השדה ובאמת הועלתה נקודה למחשבה- איך אנחנו מעודדים את הלומדים למוטיבציה ומעוררים בהם רצון ללמוד ולחקור?. איציק הראה את הרעיון שלו ואני חושבת שהציג דרך יישום מקסימה לחיבור של התלמידים ללמידה שלהם. השאלה כיצד זה משתלב עם לומדים מתבגרים שכל דבר שקשור לבית הספר מעורר בהם טיפה אנטגוניזם.. אני חושבת אולי שהייתי מנסה להתחבר לקו המחשבה שלהם ולראות מה מעניין אותם, לא איזה איבר הכי מעניין אותם בגוף האדם, אלא באמת מה מושך אותם ללמוד עליו. מהדברים שהם מעלים הייתי מוצאת נקודות אקדמיות ומנסה להמשיך משם. אבל שוב, זה באמת בגדר תיאוריה כי אני לא מכירה את הלומדים הבוגרים מהכיוון הדידקטי. שיהיה לכולנו שבוע מוצלח! איה..
שלום חברים, ראשית ארצה גם אני לברך על החזרה ללימודים ולשגרה והמון בהצלחה...עוד קצת...
אני חושבת שבהחלט הדיון סביב העבודה וההתייחסות שלנו לתהליך עשייתה היה חשוב, וכמוהו גם החזרה על הנקודות החשובות שיש להתמקד בהן במערך שאיפשרו לכל אחד לחשוב אם אכן במערך השיעור שחיבר הייתה התייחסות לנק' מהותיות אלו. נהנתי והופתעתי לראות את התוצרים הנפלאים של ילדי כיתות ו' ששיקפו את אופן חשיבתם ויצירתיותם.כשניסיתי לחשוב על תוצרים כאלה בכיתת ההתנסות שלי אכן עלו במוחי מיד הקשיים והסיבות לכך שזה לא ממש בר-ביצוע. אני מרגישה שקצת נסחפתי אפשר לומר והוצאתי את התסכול שלי בשיעור ואת חוסר האונים שאני מרגישה במסגרת הוראת השורשים שאני מלמדת. אך באמת כמו שאמרה גם רעות התלמידים בכיתה חסרי מוטיבציה וזה לא ממש מעניין אותם...למרות שניסיתי מגוון דרכים אני מאמינה כי יש עוד דרכים רבות שלא ניסיתי ולכן אקח את עצתך איציק ואשאל 2 תלמידים מה הם היו רוצים ללמוד או לחקור בשיעורים אלו. אני ממש מסכימה עם איה שהדבר קשה יותר כשמדובר בלומדים בוגרים שתחומי הלימוד גם ככה לא ממש מעניינים אותם ויחד עם הקושי שלהם=חוסר חשק, או איך שאיה הגדירה את זה אנטגוניזם ברמה מסויימת.אני מסכימה שיש למצוא את הדברים שמעניינים את התלמידים ולהתחבר לקו המחשבה שלהם אך מה לעשות שאת כל אחד מעניין משהו אחר ולא תמיד אפשר למצוא את הנקודות שמעניינות את כולם באותה מידה. אמשיך לחשוב על דרכים שיסייעו לי לעניין יותר את התלמידים ומאחלת לכולם המשך שבוע טוב!שרית
הוסף רשומת תגובה