יום ראשון, 9 בנובמבר 2008

פתיחה חגיגית

שלום לכולם
בכל אופן אני לא מוותר על שימוש בבלוג, השימוש יהיה בעיקר כדי לתת משוב למה שמתרחש בשעורים שלנו.
בפתיחה הסברתי לכם שאני מאמץ פדגוגיה שבחלקה אני פיתחתי ובחלקה ראיתי בתי ספר שמלמדים לפיה עם ההתאמות שלהם בארה"ב (high tech high) . העקרונות שאני שם עליהם דגש: א. יחס אישי. ב. נושאי לימוד שימושיים, מהחיים, אקטואליים, רלוונטיים. ג. עבודות שיהוו אתגר אינטלקטואלי לסטודנט. ובסוף כל סמסטר כל סטודנט יכין "פרוייקט". בנוסך אשתמש בטכנולוגיה בצורה מושכלת לטובת ההוראה שלי והלמידה שלכם.
מטרת הבלוג, כפי שכתבתי בהתחלה, הוא בעיקר לקבל משובים מכם על מה שהתרחש בשיעור ביני ובניכם, בניכם הסטודנטים, חומרי הלמידה וכל רעיון אחר שייקדם את הלמידה ואת האווירה הטובה בשיעור.
אתם בעיקר צריכים להוסיף תגובות .
איציק קורן

13 תגובות:

Unknown אמר/ה...

שלום איציק ושלום לכיתה! ראשית, שתהיה לנו שנה טובה ומלמדת. בנוגע לשיעור היום: היה מאוד נחמד והתחברתי בעיקר למצגת הפרמידות שהדהימה אותי. אף פעם לא חשבתי על מתמטיקה במונחים של יופי, והתפלאתי. אני חושבת שהצעד הראשון ב"אבחון וטיפול בקשיים בחשבון" הוא באמת להראות את המובן הרחב יותר במתמטיקה ורק אחר כך לעשות בו שימושים. לילה טוב חבר'ה. וכן השעה רק תשע בערב, לא התבלבלתם.

סימונה אמר/ה...

היי לכולם. בתור שונאת מושבעת של מקצוע המתמטיקה ובתור אחת שסובלת מפוביה מכל הקשור למתמטיקה, גאומטריה וכ''ו אני יכולה להגיד שהשיעור היה מאוד מעניין. כשאיציק גילה לנו את הפתרון של גאוס חשבתי לעצמי שזה ממש מגניב ושכמה טוב שיש אנשים עם כאלו מוחות גאוניים שחושבים על דברים כאלו וממציאים שיטות ונוסחאות וקיצורים.
גם המצגת הייתה נחמדה בעיניי.
זהו... מקווה שהשיעור הבא יהיה מעניין גם כן ושנלמד בו דברים חדשים.
לילה טוב, סימונה

Unknown אמר/ה...

הי כולם,
גם אני לא מתחברת למתמטיקה וסובלת מטראומה מסויימת של המקצוע...אבל בכנות יכולה לומר שנהנתי בשיעור ושאני מתחילה לפתח גישה קצת יותר חיובית למספרים:)אפילו בחנתי את בעלי בתרגיל של גאוס וגיליתי שכנראה כל כישורי החשבון הגיעו אליו ודילגו עליי:) שיהיה יום טוב

אנונימי אמר/ה...

שלום לכולם, אני דווקא אוהבת מתמטיקה בשונה מרוב הכיתה :). כשלמדתי ברוסיה היינו צריכים ללמוד הרבה מתמטיקה ורק הסבירו לנו איך פותרים את התרגילים והיינו צריכים לזכור את הדרך, אבל אף אחד לא הסביר למה פותרים בצורה כזאת. עכשיו אני מבינה שזה יותר חשוב מלפתור את התרגיל וזהו. המשך יום טוב.

Unknown אמר/ה...

לכל משתתפי הקורס ואיציק שלום ,
כמו שציינו סימונה ומוריה ובניגוד לנדיה, גם אני סובלת "הפרעה נפשית" כאשר מדובר במתמתיקה , ככה כינה אותי בהומור המורה שלי, בכיתה הייתי שולטת ולמבחן לא מגיעה.
השיעור היה מעניין ומיוחד אני עדיין מחכה לקום באמצע השיעור שלי ולהגיד "וואוו!"
ברצוני גם להגיב לגבי צורת הגשת המשימות, לי זו הפעם הראשונה שאני מגישה עבודות בצורה כזו, אני לא רואה בכך שום פסול, ולהפך אם לא הגשתי ראשונה זה גורם לי לאמץ ולהתעמק בחשבה בכדי שלא אחזור על דוגמאות האחרים( שניתי את העבודה כאשר נחשפתי לפורום), אך אם זאת מצאתי את זה לא נוח לקרוא שזה רשום ברצף קשה לעקוב.

אנונימי אמר/ה...

היי לכולם. מתמטיקה זה לא הצד החזק שלי למרות שאני זוכרת שבסביבות כיתה ה' אהבתי לפתור תרגילים אבל זה השתבש איפה שהו בדרך. השיעור היה מעניין ומהנה. המצגות של הפרמידות היו ממש מגניבות ויפות והראו שאפשר להיות יצצירתיים עם מתמטיקה.
שבוע טוב לכולם

אנונימי אמר/ה...

שלום לכולם, אני לא יכולה להגיד שאני שונאת מתמטיקה ואין לי פוביות לגבי המקצוע אך אם אני חושבת על זה אני לא זוכרת שאי פעם אמרו לי המורים שלי למה נושא זה או אחר במתמטיקה חשוב, והיו פעמים שאמרתי לעצמי למה לומדים את זה, מי צריך את זה !!! כך שרק עכשיו אני באמת מבינה שיש להסביר לתלמידים למה לומדים מתמטיקה ומה משתמע מכך.
שיהיה שבוע טוב לכולם.

אנונימי אמר/ה...

שלום לכולם, אני לא יכולה להגיד שאני שונאת מתמטיקה ואין לי פוביות לגבי המקצוע אך אם אני חושבת על זה אני לא זוכרת שאי פעם אמרו לי המורים שלי למה נושא זה או אחר במתמטיקה חשוב, והיו פעמים שאמרתי לעצמי למה לומדים את זה, מי צריך את זה !!! כך שרק עכשיו אני באמת מבינה שיש להסביר לתלמידים למה לומדים מתמטיקה ומה משתמע מכך.
שיהיה שבוע טוב לכולם.

אנונימי אמר/ה...

רואן נסיר.

שלום למורה ושלום לכיתה... אז ככה אני מודה שבשיעור לא כל כך גיליתיט התלהבות למראה המצגות אבל אני חושבת שזה מאפשר לי כסטודנטית להסתכל על מקצוע המתמטיקה מזווית אחרת ושונה, ולראות שכן זה יכול להיות מאתגר ומהנה... לפי התגובות ל כמה חברה בכיתה

היה נחמג לראות את ההתלהבות של איציק מהדברים הקשורים למתמטיקה כמו המצגות שהראה לנו

מקווה שבהמשך אזכה גם להתלהב ממשהו הקשור למתמטיקה...

לילה טוב

אנונימי אמר/ה...

שלום לכולם,
אני אישית אוהבת את מקצוע המתמטיקה.
לי בתור תלמידה אף פעם לא הסבירו מה העיקרון המנחה מאחורי לימודי המתמטיקה. במבט לאחור אני חושבת שזה חלק מאוד חשוב ולא פחות מלימוד המקצוע עצמו.
אני חושבת שלמורה יש תפקיד מאוד חשוב בתפיסת התלמיד את המקצוע.

אנונימי אמר/ה...

שלום איציק ושלום בנות,
הצלחתי סוף סוף בעזרתו של איציק קורן להיכנס לסלוג ולהגיב.
רציתי לומר קודם כל שנה טובה ומוצלחת לכולם. לגבי השיעורים מתחילת השנה (אומנם רק שלושה) אבל מתחיל להיעלם לי הפחד ממתמטיקה.
אף פעם לא לימדו אותי בצורה כזאת- חדשה, מעניינת ומאתגרת. מאוד נחמד להימצא בשיעורים הללו, למרות שהקורס נקרא "אבחון וטיפול בקשיים בחשבון"

אנונימי אמר/ה...

שלום חברי היקרים...
רציתי להגיב גם לשיעור האחרון וגם לשיעור הראשון...
אז נתחיל בראשון....
ראשית אהבתי לראות את המתמטיקה בצורה שונה ופחות "מפחידה", אני חושבת שזה מאוד חשוב לתלמידים שלנו לראות זאת...
לגבי שיעור מס2:
אני עדיין בשוק מהסרטון של המתמטיקה בסין... הראתי אותו לכולם!!! זה מדהים איך מלמדים ילדים מתמטיקה "פשוטה" שלי לוקחת בערך שעה!!!

אנונימי אמר/ה...

שבת