שלום לכולם, השנה אני מלמדת בכיתת התנסותי את נושא השברים. אני חייבת לציין שבהיותי ילדה לא אהבתי ללמוד את נושא השברים. אני חושבת שהסיבה העיקרית לכך הייתה הדרך שבה הועבר השיעור, מורתי לא השתמשה כלל באמצעי המחשה ולא קישרה את הנושא לחיי היום-יום. אני היום משתדלת ללמד את הנושא בצורה חוייתית ולקשר את הנושא לעולמם של הילדים.ניכר כי התלמידים מפנימים ומבינים את הנלמד בשיעור. אני חושבת שלימוד נושא מסויים ולימוד חוקים במתמטיקה באמצעות סרטונים, זוהי בהחלט דרך מעניינת ומלמדת.הסרטון שצפינו בו היום הבהיר בצורה ברורה וחדה את ערך הספרה וחשיבותה.
שלום לכולם, אהבתי היום את השיעור, הסרטון שראינו היום הדגיש את החשיבות של סדר פעולות חשבון ואת החשיבות של החוקים במתמטיקה שצריך לבצע אותם ע"מ להגיע לתשובה הנכונה. החוקים המוסכמים במתמטיקה הם אלו אשר משמשים "שפה" שמסייעת להבין אחד את השני אחרת כל אחד יכול לפתור בדרכו כמו שראינו בסרטון ואז כל אחד יחשוב שהפתרון שלו הוא הטוב וכמו שראינו זה עלול לגרום לבעיות בין הצדדים.
שלום חבר'ה, הסרטון המחיש לי יותר מהכל, לאוו דווקא חוקים מתמטיים, אלא יותר את החשיבות של שפה משותפת. ובכל זאת מתמטיקה- לילדים יש שפה משלהם, ולכל אחד יש שינויים קלים לשפה משלו. עלינו לזכור שכשתלמיד פותר תרגיל הוא מפעיל כל פיסת ידע שיש לו ועל כן הפתרון הוא שלו מכל הבחינות. "הטעויות" הן יחסיות היות והוא השתמש במערכת חוקים שונה. על המורה למתמטיקה להתחשב בכך ולהתייחס לטעויות בצורה שונה בכיתה. בוקר טוב שיהיה. וגם יום טוב, למה לא?... איה.
שלום לכולם! הסרטון שהוקרן בשיעור היה ממש חביב והוא הראה עד כמה החוקים במתמטיקה הכרחיים אפילו להבנת חשבון פשוט, שלא לדבר על פעולות מתמטיות מסובכות יותר. השיעור היה מהנה, מלמד וחווייתי. יום טוב, נדיה.
הסרטון היה פשוט מגניב. מה שעוד יותר מגניב זה שיש הרבה דרכים להגיע לאותה תוצאה, אין דרך אחת, עובדה- הסבא והסבתא החמודים היו בטוחים שהם צודקים עד כדי כך שגם האיש היסס ובדק את עצמו. וזה מה שיפה, כל אחד יכול להעלות רעיונות והצעות ובסוף להגיע למשהו משותף. אז שיהיה לילה טוב לכולם.
נהננו מהסרטון. הסרטון הביא לידי ביטוי את עניין החשיבה השונה והמיוחדת של כל אחד ואחד מהצדדדים.הוא היה די מצחיק והומוריסטי והיה כיף לצפות בו יותר מפעם אחת. השפה המתמטית היא שפה בינלאומית והיה מצחיק לראות כיצד בני הזוג השתמשו בה לתועלתם האישית.הסרטונים הם חוויה שאנו אישית מאוד אוהבות ומקוות שכל שיעור יהיה "מתובל" בסרטון הקשור לנושא המדובר.שרית ורעות.
שלום לאיציק ולכולם השיעור קמתי כהבטחתי , כאשר אהנה בשיעור חשבון ואכן נהנתי מאוד במיוחד מההמחשה של הסרטון לגבי חשיבות המקום של הסיפרה.
איציק הארה שיש לי אליך, מקום זה נועד לתגובות לגבי השיעור , לדעתי אם תהיינה תגובות שלך על התגובות שלנו ההרגשה תהיה שמישהו אכן קורא ומגיב לנו.וזה גם ייצור אינטראקציה סביב השיעור. בברכת שבוע נפלא רוית
הסרטון בשיעור היה משעשע. הוא הדגיש את חשיבות חוקי המתמטיקה ואת חשיבות השפה המשותפת. הוא הראה שישנן שיטות שונות להגיע לאותה תוצאה בצורה הומריסטית ונחמדה.
היי חבר'ה.. בשיעור האחרון ראינו את העבודות של כולם על הצגת תרגיל בחמישה דרכים שונות. לדעתי לא היה צורך לראות כל עבודה ועבודה כי הדברים היו מאוד דומים מטבע הדברים. אחת המחישה עם בקבוקים, אחת עם פרצופים, אחת עם לבבות- אך הרעיון זהה ולכן ראיתי את זה כמיותר. היה מתאים להציג מספר דוגמאות יוצאות דופן כמו של רווית ומירי (הכינרת ושפת הסימנים)- קבלו ח"ח בנות!. בהמשך איציק, התמקדת בפעולות חשבוניות (כפל, חיבור וכו')- לדעתי היית יכול אחרי כל הסבר על פעולה לנסות ולדון על היבטים דידקטיים שלה: לשאול אם אצל אחת הסטודנטיות הנושא נלמד בכיתת ההתנסות ואיך או להראות מערך. שיהיה יום טוב, ובנות אני מקווה שלא התעייפתם מידיי בהתנסות היום. סליחה לא רק בנות, גם איציק סבח עושה את ההתנסות (שוב.. :).. סתם צוחקת יצק...
לגבי השיעור האחרון- 7.12.08 היה נחמד לראות את העבודות של כולם אך כמו איה גם אני חושבת שזה היה קצת מיותר. בהמשך השיעור כאשר דיברנו על פעולות החשבון באופן דינאמי וסטאטי זה נתן לי זווית ראייה אחרת שלא הייתה לי עד כה. אבל אני חושבת שהעברת שיעור כאשר מקריאים מן המצגת היא לפעמים מקבעת וגם יוצרת פחות עניין אצל המאזינים. אולי אם היה יותר שיתוף שלנו כמו שאיה הציעה בתגובתה אני חושבת שהשיעור היה יכול להיות עם הרבה יותר מנוף... המשך שבוע מצוין! אלירז.
11 תגובות:
שלום לכולם,
השנה אני מלמדת בכיתת התנסותי את נושא השברים.
אני חייבת לציין שבהיותי ילדה לא אהבתי ללמוד את נושא השברים. אני חושבת שהסיבה העיקרית לכך הייתה הדרך שבה הועבר השיעור, מורתי לא השתמשה כלל באמצעי המחשה ולא קישרה את הנושא לחיי היום-יום.
אני היום משתדלת ללמד את הנושא בצורה חוייתית ולקשר את הנושא לעולמם של הילדים.ניכר כי התלמידים מפנימים ומבינים את הנלמד בשיעור.
אני חושבת שלימוד נושא מסויים ולימוד חוקים במתמטיקה באמצעות סרטונים, זוהי בהחלט דרך מעניינת ומלמדת.הסרטון שצפינו בו היום הבהיר בצורה ברורה וחדה את ערך הספרה וחשיבותה.
שלום לכולם,
אהבתי היום את השיעור, הסרטון שראינו היום הדגיש את החשיבות של סדר פעולות חשבון ואת החשיבות של החוקים במתמטיקה שצריך לבצע אותם ע"מ להגיע לתשובה הנכונה.
החוקים המוסכמים במתמטיקה הם אלו אשר משמשים "שפה" שמסייעת להבין אחד את השני אחרת כל אחד יכול לפתור בדרכו כמו שראינו בסרטון ואז כל אחד יחשוב שהפתרון שלו הוא הטוב וכמו שראינו זה עלול לגרום לבעיות בין הצדדים.
שלום חבר'ה,
הסרטון המחיש לי יותר מהכל, לאוו דווקא חוקים מתמטיים, אלא יותר את החשיבות של שפה משותפת.
ובכל זאת מתמטיקה- לילדים יש שפה משלהם, ולכל אחד יש שינויים קלים לשפה משלו. עלינו לזכור שכשתלמיד פותר תרגיל הוא מפעיל כל פיסת ידע שיש לו ועל כן הפתרון הוא שלו מכל הבחינות. "הטעויות" הן יחסיות היות והוא השתמש במערכת חוקים שונה. על המורה למתמטיקה להתחשב בכך ולהתייחס לטעויות בצורה שונה בכיתה.
בוקר טוב שיהיה. וגם יום טוב, למה לא?... איה.
שלום לכולם!
הסרטון שהוקרן בשיעור היה ממש חביב והוא הראה עד כמה החוקים במתמטיקה הכרחיים אפילו להבנת חשבון פשוט, שלא לדבר על פעולות מתמטיות מסובכות יותר. השיעור היה מהנה, מלמד וחווייתי. יום טוב, נדיה.
הסרטון היה פשוט מגניב. מה שעוד יותר מגניב זה שיש הרבה דרכים להגיע לאותה תוצאה, אין דרך אחת, עובדה- הסבא והסבתא החמודים היו בטוחים שהם צודקים עד כדי כך שגם האיש היסס ובדק את עצמו.
וזה מה שיפה, כל אחד יכול להעלות רעיונות והצעות ובסוף להגיע למשהו משותף.
אז שיהיה לילה טוב לכולם.
נהננו מהסרטון. הסרטון הביא לידי ביטוי את עניין החשיבה השונה והמיוחדת של כל אחד ואחד מהצדדדים.הוא היה די מצחיק והומוריסטי והיה כיף לצפות בו יותר מפעם אחת. השפה המתמטית היא שפה בינלאומית והיה מצחיק לראות כיצד בני הזוג השתמשו בה לתועלתם האישית.הסרטונים הם חוויה שאנו אישית מאוד אוהבות ומקוות שכל שיעור יהיה "מתובל" בסרטון הקשור לנושא המדובר.שרית ורעות.
שלום לאיציק ולכולם
השיעור קמתי כהבטחתי , כאשר אהנה בשיעור חשבון ואכן נהנתי מאוד במיוחד מההמחשה של הסרטון לגבי חשיבות המקום של הסיפרה.
איציק הארה שיש לי אליך,
מקום זה נועד לתגובות לגבי השיעור , לדעתי אם תהיינה תגובות שלך על התגובות שלנו ההרגשה תהיה שמישהו אכן קורא ומגיב לנו.וזה גם ייצור אינטראקציה סביב השיעור.
בברכת שבוע נפלא
רוית
הסרטון בשיעור היה משעשע. הוא הדגיש את חשיבות חוקי המתמטיקה ואת חשיבות השפה המשותפת. הוא הראה שישנן שיטות שונות להגיע לאותה תוצאה בצורה הומריסטית ונחמדה.
שלום לכולם,
רציתי להתעדכן מפה מה למדתם בשיעור שהחסרתי, אך אני רואה שאין שום התייחבות בבלוג , שבת שלום וניפגש יום ראשון
רוית
היי חבר'ה.. בשיעור האחרון ראינו את העבודות של כולם על הצגת תרגיל בחמישה דרכים שונות. לדעתי לא היה צורך לראות כל עבודה ועבודה כי הדברים היו מאוד דומים מטבע הדברים. אחת המחישה עם בקבוקים, אחת עם פרצופים, אחת עם לבבות- אך הרעיון זהה ולכן ראיתי את זה כמיותר. היה מתאים להציג מספר דוגמאות יוצאות דופן כמו של רווית ומירי (הכינרת ושפת הסימנים)- קבלו ח"ח בנות!.
בהמשך איציק, התמקדת בפעולות חשבוניות (כפל, חיבור וכו')- לדעתי היית יכול אחרי כל הסבר על פעולה לנסות ולדון על היבטים דידקטיים שלה: לשאול אם אצל אחת הסטודנטיות הנושא נלמד בכיתת ההתנסות ואיך או להראות מערך. שיהיה יום טוב, ובנות אני מקווה שלא התעייפתם מידיי בהתנסות היום. סליחה לא רק בנות, גם איציק סבח עושה את ההתנסות (שוב.. :).. סתם צוחקת יצק...
לגבי השיעור האחרון- 7.12.08
היה נחמד לראות את העבודות של כולם אך כמו איה גם אני חושבת שזה היה קצת מיותר.
בהמשך השיעור כאשר דיברנו על פעולות החשבון באופן דינאמי וסטאטי זה נתן לי זווית ראייה אחרת שלא הייתה לי עד כה.
אבל אני חושבת שהעברת שיעור כאשר מקריאים מן המצגת היא לפעמים מקבעת וגם יוצרת פחות עניין אצל המאזינים.
אולי אם היה יותר שיתוף שלנו כמו שאיה הציעה בתגובתה אני חושבת שהשיעור היה יכול להיות עם הרבה יותר מנוף...
המשך שבוע מצוין!
אלירז.
הוסף רשומת תגובה