חידה לאוטובוס עלו 7 נערות שכל אחת מהן החזיקה 7 שקיות. בכל שקית היו 7 חתולות גדולות ולכל חתולה היו 7 גורים.כפי הידוע- לכל חתול- יש ארבע רגליים..כמה רגליים היו באוטובוס? -- איציק
4 תגובות:
רואן
אמר/ה...
בשיעור האחרון היינו צריכיפ לפתור בעיה אותה פתרנו בעבר. מעניין היה לראות שלמרות שפתרנו בעיה זו בשנה שעברה, "המפגש" המחודש עם בעיה זו היה לא פחות קשה. רציתי להגיב על משהו, בשיעור התבקשתי להציג את הפתרון אליו הגעתי ובגלל שלא תכננתי את דרך ההוראה התקשתי בכך למרות שפתרתי נכון את הבעיה. זה חיזק לי את מה שידעתי כבר- חשיבת התכנון המוקדם של שיעור בכל מקצוע ובמיוחד במתמטיקה בו הרצף חשוב.
שבוע טוב לכולם! בשיעור האחרון למדנו על לקויות למידה הגדרות וכו', אני חושבת שהיה כדאי לשאול אותנו קודם מה אנחנו יודעים (בכ"ז שנה שלישית של לימודים) להוציא ממנו את המידע ואז לקרוא מהמצגת את מה שלא ציינו/ לא ידענו. לגבי החידה כל פעם מחדש אני מתסבכת בה, ונראה לי שזה לא ישתנה למרות שכבר נתקלתי בה..אבל תמיד היא מלמדת אותי דברים חדשים על דרך הלמידה שלי ועל איך שאני מבינה הרבה יותר טוב כאשר דברים פשוטים ומצויירים (בחשבון). רציתי לציין שלפני שבועיים צילמתי עם הכיתה שלי קליפ לנושא שבו עסקנו- כתיבת הזמנה. הקליפ עסק במרכיבי ההזמנה. התלמידים נהנו מאוד והלמידה הייתה חווייתית מאוד. אז כאן המקום שלי להודות לאיציק שבכל פעם מראה לנו דרכים אחרות ללימוד והוראה שקצת מוציאות אותנו מהריבוע שאנחנו נמצאים בו.. שבוע טוב לכולם!!!
שלום לכולם! התגובה שלי מתייחסת לשיעור מהתאריך: 29.3.09: רציתי לשתף אתכם שהקטעים שראינו מהסרט "הכוכבים של שלומי" העלו בי המון מחשבות ותהיות, אבל בעיקר- השראה. השראה לגלות את הטיפוסים המעניינים האלו שהרבה מפספסים. אני חושבת שיכול היה להתפתח שיח חינוכי דיי מעניין אם היינו צופים בסרט המלא ולאחר מכן מנתחים אותו בהתיחסות ספציפית לכל מיני חלקים. אהבתי את הבחירה להראות לנו דווקא את הסרט הזה, כי בסך הכל תפקידנו כמורים הוא לגלות כוכבים. פשוט מאוד. איה.
שלום לכולם! רציתי לומר שגם אני מאוד מסכימה עם איה ואהבתי את הסרט "הכוכבים של שלומי". אני חושבת שזו עוד דרך טובה ללמוד באמצעות סרט וניתוחו. לא ראיתי עדיין את הסרט אבל אין ספק שעכשיו אני אראה אותו. נדיה.
4 תגובות:
בשיעור האחרון היינו צריכיפ לפתור בעיה אותה פתרנו בעבר. מעניין היה לראות שלמרות שפתרנו בעיה זו בשנה שעברה, "המפגש" המחודש עם בעיה זו היה לא פחות קשה.
רציתי להגיב על משהו, בשיעור התבקשתי להציג את הפתרון אליו הגעתי ובגלל שלא תכננתי את דרך ההוראה התקשתי בכך למרות שפתרתי נכון את הבעיה. זה חיזק לי את מה שידעתי כבר- חשיבת התכנון המוקדם של שיעור בכל מקצוע ובמיוחד במתמטיקה בו הרצף חשוב.
שבוע טוב לכולם!
בשיעור האחרון למדנו על לקויות למידה הגדרות וכו', אני חושבת שהיה כדאי לשאול אותנו קודם מה אנחנו יודעים (בכ"ז שנה שלישית של לימודים) להוציא ממנו את המידע ואז לקרוא מהמצגת את מה שלא ציינו/ לא ידענו.
לגבי החידה כל פעם מחדש אני מתסבכת בה, ונראה לי שזה לא ישתנה למרות שכבר נתקלתי בה..אבל תמיד היא מלמדת אותי דברים חדשים על דרך הלמידה שלי ועל איך שאני מבינה הרבה יותר טוב כאשר דברים פשוטים ומצויירים (בחשבון).
רציתי לציין שלפני שבועיים צילמתי עם הכיתה שלי קליפ לנושא שבו עסקנו- כתיבת הזמנה. הקליפ עסק במרכיבי ההזמנה. התלמידים נהנו מאוד והלמידה הייתה חווייתית מאוד.
אז כאן המקום שלי להודות לאיציק שבכל פעם מראה לנו דרכים אחרות ללימוד והוראה שקצת מוציאות אותנו מהריבוע שאנחנו נמצאים בו..
שבוע טוב לכולם!!!
שלום לכולם! התגובה שלי מתייחסת לשיעור מהתאריך: 29.3.09: רציתי לשתף אתכם שהקטעים שראינו מהסרט "הכוכבים של שלומי" העלו בי המון מחשבות ותהיות, אבל בעיקר- השראה. השראה לגלות את הטיפוסים המעניינים האלו שהרבה מפספסים. אני חושבת שיכול היה להתפתח שיח חינוכי דיי מעניין אם היינו צופים בסרט המלא ולאחר מכן מנתחים אותו בהתיחסות ספציפית לכל מיני חלקים. אהבתי את הבחירה להראות לנו דווקא את הסרט הזה, כי בסך הכל תפקידנו כמורים הוא לגלות כוכבים. פשוט מאוד. איה.
שלום לכולם!
רציתי לומר שגם אני מאוד מסכימה עם איה ואהבתי את הסרט "הכוכבים של שלומי". אני חושבת שזו עוד דרך טובה ללמוד באמצעות סרט וניתוחו. לא ראיתי עדיין את הסרט אבל אין ספק שעכשיו אני אראה אותו. נדיה.
הוסף רשומת תגובה